Tibblekliniken blir nu Priodent Tibblekliniken

Tibblekliniken har varit verksam och hjälpt människor med deras munhälsa sedan 2002 och stor del av Kungsängens invånare känner till kliniken och är listad som patient sedan länge. Dock har mycket hänt sedan dess och fokus har under de senaste tre åren varit att modernisera och digitalisera sättet att arbeta på samt att klinikens lokaler har expanderat och renoverats till tipp topp skick.  

2019 gick den förre ägaren i pension och lämnade över kliniken till Arash Vatani (th i bild) som nu driver kliniken tillsammans med sin bror Aria Vatani (tv i bild).

Hur kommer det sig att ni valt att byta namn? 

Tanken var redan från början att Tibblekliniken skulle verka under varumärket Priodent och inget har egentligen ändrats – bara moderniserats och förbättrats säger Arash. Kärnverksamheten är densamma fortsätter han. 

”Vi är densamma som förr, fast mycket bättre” säger Aria med ett stort leende.

Tibblekliniken kommer alltid att vara Tibblekliniken och nästa klinik vi förvärvar kommer även den att verka under varumärket Priodent berättar Aria. 

Vad betyder ”Priodent”? 

Namnet har vuxit fram ur kärnan av vår verksamhet – att patienten är vår prioritet. Vårt mål är att göra tandvården tillgänglig för alla och erbjuda högkvalitativ tandvård till rimliga priser för människor som verkligen behöver den.

Att kunna ha en god munhälsa och att vara stolt över sitt leende ska inte vara ett undantag – det ska vara en självklarhet för alla oavsett ålder eller socioekonomisk situation menar Arash.  

Arash har arbetat som legitimerad tandläkare i tolv år inom olika sektorer runt om i landets mindre orter och har på nära håll sett konsekvenserna av att människor försummat sin munhälsa. Det beror bl.a. på kunskapsbrist, ekonomiska skäl eller rent av rädsla för att sätta sig i tandläkarstolen. Det vill vi ändra på säger han.   

Vad kan era patienter förvänta sig när de kommer till Priodent Tibblekliniken? 

På Priodent Tibblekliniken finns en plats för alla. Vi lägger stor vikt i att arbeta pedagogiskt och informativt gentemot våra patienter. De ska vara delaktig och införstådd i hela behandlingsprocessen samt att vi är transparenta i våra kostnadsförslag  säger Arash. 

Utöver det har vi lagt en förmögenhet på att renovera, inreda och byta ut all äldre utrustning till marknadens bästa tandläkarstolar och redskap, säger Arash och skrattar. 

“Skämt åsido – Vi vill att våra patienter ska känna att Priodent Tibblekliniken andas samma professionalitet som våra medarbetare besitter, och att de kan känna sig trygg i vår kompetens”. 

Dela detta:

Vill du bli uppringd?

Vi hjälper dig direkt över telefon med tidsbokning och rådgivning. Fyll i dina uppgifter nedan så ringer vi upp dig!